CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, February 25, 2011

Selamat Hari Lahir Sahabatku..


252 ~ Selamat Hari Lahir buat sahabat baik yang saya kenali sejak 15 tahun lalu=) 10 tahun tempoh persahabatan, Subhanallah... manisnya ukhuwwah! Kerana Allah, hubungan ini masih seerat dulu...

25 Februari 2011, kami bertemu kembali setelah beberapa tahun meninggalkan UIA. Lebih manis, hari tersebut merupakan tarikh lahir sahabat baik saya. Pertemuan 2 keluarga yang sudah lama tidak bertemu, di rumah saya;)

Menyingkap kenangan waktu dulu-dulu, kami berada di sekolah yang sama. Tapi kerana berlainan asrama, tak le rapat sangat. Bersahabat baik ketika sama-sama di matrikulasi UIA PJ hinggalah ke UIA Gombak. Dia teman 'dating' saya=) 'Dating' kami untuk sama-sama ke kuliyyah agama, sesi tazkirah, solat jamaah dan kuliyyah di masjid, meeting persatuan, juga 'berjanji temu' untuk lunch/ dinner sekali memandangkan kami berada di mahallah (kolej kediaman) dan kuliyyah (kelas pengajian) yang berlainan.


Dengannya, saya bisa berkongsi pelbagai perkara. Tempat luahan perasaan, pinta pandangan dan diskusi pelbagai isu. Berkongsi rasa dan jiwa. Sama-sama bergelak ketawa dan berkongsi masalah. Bergurau dan juga saling mengingatkan. Saling membantu dan memahami. Tersangat banyak kenangan manis yang tercipta bersama. Yang pasti, jiwa terasa bahagia... Chewah=)

Allahu Akbar! Subhanallah wal Hamdulillah... Seinfiniti syukur buat Rabbul Jalil... Hidup saya penuh keindahan kerana Allah telah hadirkan ramai teman-teman, sahabat-sahabat serta sahabat-sahabat karib sepanjang pengajian saya di UIA dulu. Ditambah bi'ah solehah d UIA yang amat mendamaikan kalbu... Semuanya terlalu manis buat saya... Terima kasih ya Allah...




Buat sahabat baik saya ~Zuhairah Zainol Abidin~ Sanah Helwah ya sohaabati! Ana doakan kebahagiaan, kesihatan dan keberkatan buat enti sekeluarga. Dipermudahkan segala urusan hidup, dimurahkan pintu-pintu rezeki, diampunkan dosa-dosa dan dikumpulkan kita bersama di syurga Allah saat pertemuan abadi kelak... Ameen!

Uhibbuki Fillah, Zuhai! (>.<)v

*Buat sahabat-sahabat saya yang menyambut hari lahir pada bulan Januari, Februari dan Mac ini, EID MILAD & SANAH HELWAH! Kalian pernah menjadi penghibur hati dan penguat semangat ~ Moga antunna semua dalam keberkahan dan perlindungan Allah sentiasa... Ameen..
Ukhuwwah Fillah ini membuahkan rindu pada antunna semua! Subhanallah...



0 comments: