CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, February 8, 2011

Makna Hidup

Makna pada sebuah kehidupan pastinya sesuatu yang membahagiakan, memberi kepuasan dan menenangkan.

Makna pada sebuah kebahagiaan dan ketenangan pasti ada pada jiwa yang sentiasa hampir dengan Allah... Pada sebuah pengharapan dan usaha demi menggapai Redha Rabbul Jalil..

Sepanjang perjalanan kehidupan ini merupakan medan untuk kita memberi, memanfaatkan, dan menyumbang tanpa henti... Juga medan untuk menimba sebanyak mungkin ilmu dan pengalaman untuk terus beramal dan menyumbang...


Pentas kehidupan ini adalah medan untuk sentiasa membaiki segala kelemahan diri dan menukarkannya kepada kebaikan. Pada setulus doa, usaha dan harapan.. untuk sentiasa berada dalam kebaikan dan diberikan yang terbaik sepanjang kehidupan...

Makna kehidupan pada bahagianya hati, tenangnya jiwa, positifnya minda, sihatnya jasmani dan rohani, serta redhanya Allah pada kita. Untuk mencapainya, perlu ada usaha dan mujahadah.

Bekerja sewaktu hidup umpama akan hidup selamanya. Minta Allah berikan kekuatan untuk menghasilkan yang terbaik dan menyumbangkan yang terbaik juga.


Beramal untuk kematian umpama akan mati keesokan harinya. Mohon pada Allah agar dipermudahkan jalan mujahadah meniti keikhlasan beramal.


Berikan makna pada sebuah kehidupan ~ agar segala yang disemai 'di sini' terus 'hidup' menuju destinasi terakhir kita tika kembali kepada Allah..


~ Allahu Rabbana... kurniakan kami kebaikan dalam seluruh kehidupan ini... berikan kami apa-apa yang terbaik buat diri, agama dan kesudahan kami... Jadikan kami orang yang baik dan dikurniakan apa yang terbaik dari sisi Mu.. dipandang baik pada pandanganMu dan para makhlukMu... serta kembalikan kami di tempat yang terbaik di Jannah Mu kelak...



0 comments: