CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, March 24, 2011

Beruntungnya Kita


Alhamdulillah...

Beruntungnya kita yang dilahirkan Islam, dikuatkan dengan Iman, dan punya fitrah yang sentiasa menginginkan kebaikan dalam diri..

Beruntungnya kita yang diberikan nikmat kesihatan, kecukupan harta dunia, serta kebahagiaan hidup duniawi. Beruntungnya kita yang segalanya sempurna di dunia ini...


Subhanallah...

Walaupun kekadang kita diuji dengan sedikit kesusahan, kesakitan, keperitan hidup, kekecewaan, atau hatta ujian kesenangan sekalipun, segalanya tidaklah sedasyat ujian yang menimpa Nabi Ayub a.s., Nabi Ibrahim a.s., Nabi Sulaiman a.s., Rasulullah s.a.w. atau para Rasul lainnya. Tidak juga seteruk yang melanda para Muqarrabin atau hatta saudara lain yang sezaman dengan kita.

Bertuahnya kita.. kerana dengan ujian yang sedikit itulah rupanya peluang untuk kita 'kembali' mendekatkan diri kepada Allah s.w.t, peluang untuk diampunkan dosa-dosa, juga peluang untuk ditinggikan darjat di sisi Allah s.w.t. jika dihadapi dengan redha dan sabar. Yang pasti, terdapat hikmah yang cukup besar untuk kebaikan diri kita sendiri.







Dalam situasi apa sekalipun, sesungguhnya kita sangat beruntung kerana dimuliakan dengan 'status hamba' kepada Tuhan Yang Maha Agung, Pemilik Perbendaharaan 'Arasy Yang Sangat Hebat!

Doa kita didengari, hajat kita dikabulkan, segala permintaan kita diberikan dengan penuh kasih dan belas. Bahagianya... Dilimpahi kenikmatan hidup yang tak terhitung banyaknya berupa infiniti kesenangan dan sedikit kesusahan sebagai hiasan. Subhanallah, alangkah beruntungnya kita...




0 comments: