CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, March 4, 2011

'Lulu' Si Sugar Glider

Adik saya, Muhamad Hanif memang penggemar binatang sejak kecil. Seingat saya, zaman kanak-kanak kami hinggalah sekarang, rumah kami memang akan ada 'family members tambahan' selain kami bertujuh=) Ikan, kucing, arnab, hamster, puyuh, burung, ayam katik, itik, dan yang terbaru... seekor sugar glider.

Binatang comel ini berasal dari Australia dan dipanggil 'sugar glider' kerana mempunyai 'wing' yang dapat dibuka untuk membolehkannya terbang/ menggelongsor di udara (ala-ala tupai).



'Lulu', nama yang Hanif berikan untuk sugar glider nie. Sangat comel dan baik, sebab tu timbul rasa sayang kat dia. he=) Fitrah hati memang akan sukakan benda yang comel (macam baby) dan yang baik-baik (orang2 yang baik, etc).


Selain Lulu, Mimi, dan ci Tomel juga 'menumpang kasih' di rumah kami sekarang=) Mimi si arnab dan ci Tomel si kucing yang manja.


Belajar dari alam dan dari binatang. Jika mereka amat sayangkan anak-anak mereka, kita sebagai manusia yang punya akal ini sepatutnya punya rasa malu andai sanggup membuang bayi yang tidak berdosa. Bergelut antara fitrah kasih sayang semula jadi yang Allah hadirkan dan maruah diri yang tercalar. Cuma iman yang dapat menyelamatkan!

E-book untuk peminat arnab: THE RABBIT CARE by Hanif Harif.



0 comments: