CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, January 18, 2012

Berdoa dan usahakan segala kebaikan~



Indahnya Islam.. Segalanya dimulakan dengan doa, bermula dari bangun tidur hingga tidur kembali pada malamnya. Prinsip doa agar hati sentiasa terikat dalam mensyukuri, mengingati dan memuji Allah swt. Allah yang Maha Baik, menginginkan kebaikan buat hamba-hambaNya. Dengan berdoa dan berusaha ke arah kebaikan, segala kebaikan pasti dianugerahkan. Kebaikan dari segi keberkatan, kebahagiaan, kesihatan, ketenangan, dipermudahkan urusan dan pelbagai kebaikan lagi.




Berdoa dan lakukanlah segala kebaikan.. Pasti kebaikan jualah yang menghampiri diri. Jika doa belum dikabulkan, yakinilah bahawa Allah yang Maha Baik pasti mengabulkannya sedikit waktu lagi. Pasti! Andai dianugerahkan sesuatu yang berbeza, yakinilah Allah yang Maha Bijaksana telah menganugerahkan yang terbaik buat kita pada penilaianNya, bukan penilaian kita yang amat terbatas. Hakikatnya, semua nikmat dan ujian adalah suatu kebaikan buat kita, maka teruskanlah memilih jalan-jalan kebaikan dalam hidup.. agar kebaikan jua lah yang akan hadir dalam segenap ruang kehidupan ini..



"Wahai Tuhanku yang Maha Baik.. lorongkan hambaMu ini ke arah jalan-jalan kebaikan dan ketaatan kepadaMu.. Hindarilah hambaMu ini dari melakukan dosa yang boleh mengundang murkaMu.. Ampunilah dosa hamba yang seringkali bermaksiat, bertaubat dan berdosa kembali.. Ampuni segala kelemahan seorang hamba yang masih bertatih dalam menggapai RedhaMu ini.. Terimalah ya Allahu Rabbi.. Yang Maha Hebat dengan nilai kasih sayang dan belas kasihMu.."



0 comments: