CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, January 1, 2012

2012: Antara 5 Tahun Berlalu & 5 Tahun Mendatang..


Subhanallah.. cepatnya masa berlalu! Setahun 2011 dah habis dah pun.. terasa baru semalam bersua dengan Januari 2011.. Sekarang dah Januari 2012! Allahu akbar.. benarlah petanda akhir zaman seperti yang disabdakan oleh Junjungan Mulia s.a.w, masa begitu pantas berlalu tanpa kita sedari.

Kematangan diri meniti usia mungkin semakin bertambah, tapi kematangan iman yang 'yazid wa yanquz' ini perlu lebih dirisaukan. Macam mana nak kekalkan momentum tarbiyah dalam diri. Bagaimana nak bina kekuatan dalaman yang berterusan. Macam mana nak improve diri dari segi kejayaan dan peribadi. Bagaimana nak jadi lebih disenangi Allah dan manusia lainnya. Waa.. memang banyak kena usaha nie..!!

Hadir ke program PIMPIN USM pada penghujung 2011 yang lalu, ada 1 sesi yang meminta peserta untuk melakarkan impian dan apa yang ingin kami capai dalam tempoh 5 tahun mendatang. Dari segi keluarga, kerjaya, masa depan dan perancangan lainnya. Di mana dan siapa kami menjelangnya 2016! Subhanallah!

Teringat juga tarikh 07.04.07 di D'Rhu, Balok, Pahang suatu ketika dulu. Majlis perpisahan bersama sahabat-sahabat sepengajian di UIA. 1 sesi menulis 'impian' masing-masing untuk 5 tahun mendatang. Kertas 'impian' tersebut digulung ke dalam sebatang pen dan koleksi kesemua pen tersebut disimpan di dalam sebuah 'botol susu' yang besar. He3, memang lucu apabila dikenang=) Kononnya pada 070412, batch kami akan berkumpul untuk sesi reunion kembali dan umumkan impian masing-masing. Tercapaikah? Chewah;) Pejam celik, lagi 3 bulan rupanya.. Subhanallah.. pantasnya 5 tahun dah hampir berlalu.. Memang sangat rindu zaman bergelar siswa siswi UIA!!!


Sesungguhnya masa amat pantas berlalu.. Pengisiannya? Tanggungjawab kita untuk merancang dan memenuhkannya dengan sesuatu yang dapat memanfaatkan diri, keluarga, ummah dan Islam.


"Allahu Rabbana, bukakan pintu-pintu hidayah, kasih sayang dan keberkatan buat kami.. agar terpimpin perjalanan hidup ini ke arah redhaanMu.. Bekalan kehidupan abadi saat menemuiMu kelak.."

0 comments: